It's like that with you...♥ - kapitel 17

Vi klarade hela kön utan att någon ville ha en aoutograf.
"jahapp, vart ska vi först?" sa jag och kollade mig runt.
"dit!" sa Kajsa och pekade mot fritt fall.
Jag såg hur nervös Eric blev.
"asså, det är nog ingen bra idé" sa Eric lite osäkert.
"äh, komigen nu, va inte så mesig" sa jag och tog hans han och vi gick till karusellen och ställde oss i kön.


Jag såg hur tjejerna bakom oss i kön petade lite på Eric.
Han vände sig om.
"får vi en aoutograf?" sa de och log jättegulligt. De var kanske 12-13 år.
"visst" sa Eric och tog upp en penna ur bakfickan och skrev "Eric Saade" på de tre tjejernas armar.
Kön var lång och det tog tid att komma fram så vi snackade lite med tjejerna och så. De hette Elin, Mathilda och Olivia precis som jag.
När det äntligen var vår tur till fritt fall så såg jag att Eric verkligen var nervös. Han skakade lite. Jag vet att han inte gillar karuseller, och fritt fall var nog inget för honom alls.
"älskling, du måste inte" sa jag till honom.
"äh, jo, kom nu" sa han och vi satte oss på platserna. Jag satt i mitten med Eric på min vänstre sida och Kajsa på min högra.
Jag kände hur vi började stiga högre och högre upp.
"and of we go" sa Kajsa. I skillnad till Eric så älskar Kajsa karuseller. Hon var hur glad och spänd som helst. Jag kollade på Eric. Han satt och blundade hårt och sa någonting för sig själv om och om igen. Något i stilen "oh my god"
Jag tog tag i hans hand och kramade den hårt. Han öppnade ögonen och log mot mig. Sedan stängde han ögonen igen.
När vi var längst upp kollade jag ner. Oh shit..
Och sedan åkte vi bara neråt hur snabbt som helst.
"AHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!" skrek vi alla i mun på varann.
Det kändes som en evighet men snart var vi nere vid marken. När vi stannat kollade jag över på Erics sida. Han såg vättskrämd ut. Jag skrattade och det gjorde Kajsa också.
Han kollade med en sur blick på oss.
"asså, du hade också skrattat om du sett dig själv nu"
"tack, älskar dig med" sa han och steg av.
Jag gick fram och pussade honom på kinden och han skrattade.
"aldrig igen" sa han och gav mig en kyss.
"haha okej, men jag och Kajsa ska ta och åka lite till, ses sen, puss" sa jag och gav honom en lång och härlig kyss.
"jag sätter mig och äter något" sa han.
"gör så, hejdå"
Eric perspektiv
Första och sista gången!
Jag hatar att åka karuseller.
Jag gick till ett stånd där de sålde vofflor och köpte två stycken och satte mig ner på en bänk och åt.
Jag satte på mig en tunn kofta och satte på luvan extra mycket för att inte synas så mycket. Det lyckades.
Jag åt upp rätt snabbt som alltid så jag tog upp min iphone från fickan och höll på med den lite. Olivia har fortfarande inte haft tid att fixa med sin nya iphone så hon hade inte den med sig så jag kan inte ringa henne sen heller.
Jag gick in på twitter och twittrade: "Hot and funny day with my love, love ya´ll"
Det började vibrera i min mobil: "1 meddelande från Victor"
Jag öppnade det.
"längesedan du var och hälsade på i Hbg, när kommer du mannen?"
"har ju skaffat tjej och allt! börjar jobba nästa vecka men så snart jag får tillfälle, miss u bro"
"lirarn! henne måste man ju få träffa! hör av dig man!"
Jag log lite för mig själv. Jag har ju nästan glömt bort alla kompisar och familj nu sedan jag träffade Olivia.
*
Tiden gick och Olivia och Kajsa syntes inte till på 3 timmar. Var håller dem hus? borde de inte komma tillbaka snart?
Helt plötsligt får jag ett sms:
"Olivia är skadad, vi är vid lustiga huset, kom fort! / Kajsa"
Jag sprang dit. Vad kan ha hänt? jag började stressa upp mig och förväntade mig det värsta.
När jag kom till lustiga huset så kom jag på att det var en lång trappa upp. Jag sprang upp och någon ropade mitt namn. Jag kollade runt och såg Kajsa och sprang dit.
"Var är Olivia?!" sa jag och var riktigt orolig.
"ambulanspersonalen bär ner henne, och jag skulle vänta på dig" sa Kajsa.
"Men jag vill följa med i ambulansen" sa jag.
"okej, den står på den sidan" sa hon och pekade åt vänster.
Jag sprang dit och hann precis stoppa dem och fick hoppa in. Där låg Olivia på båren med en bruten ankel och ett stort sår på pannan.
"men herregud älskling, vad har hänt?"
"jag trillade" sa hon med en darrig röst.
Jag gav henne en kyss och klappade henne uppe på huvudet.

vad tycker ni?
KOMENTERA OCH KOM MED IDÉER!

ska iväg kommer inte hem förens natten mellan torsdag/fredag så kommer inget kapitel nu på 2 dagar!
kram

Skrivet av av: klklklklllll

jag tkr att eric ska göra olivia gravid!!! mer 6!!!! xD

Datum: 2011-10-25 Tid: 20:15:12
Skrivet av av: :O

din novell är jätte bra!

kan inte olivia o eric typ bråka , fast dom löser de . och typ skaffar ett barn?



Datum: 2011-10-25 Tid: 20:42:19
Skrivet av av: Jennifer, inte dansaren i Erics band ;)

JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄTTE BRA KAPITEL!!! :D

gud va spänande!! vad har hänt?? HUR ramlade hon?

Ha det så bra i Berlin!! :D

KJAM!!

ps: tjecka in bloggen??

Datum: 2011-10-25 Tid: 22:25:21
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se/
Skrivet av av: Jennifer, inte dansaren i Erics band ;)

Min första novell är ute nu! alla som ser detta, får GÄRNA gå in och kolla :D

Kjam<3




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: