It's like that with you...♥ - kapitel 21

"kan du duka?" frågade Eric.
"visst" sa jag och tog fram två tallrikar, 2 glas, 2 gafflar och 2 knivar och ställde fram på bordet.
Eric gjorde klar maten och satte fram på bordet och vi började äta. Han sträckte fram sin hand mot mig. Jag tog tag i den.
"Älskling, jag kommer aldrig lämna dig, det är du och jag för alltid, jag älskar dig" sa han och kollade in i mina ögon. Jag blev nästan lite tårögd.
"Jag älskar dig så otroligt mycket Eric, allt kommer ordna sig"
"den saken är jag inte så säker på" sa Eric och kollade ner i bordet.
"jo gubben, det kommer det"



Erics perspektiv
Vi åt upp och jag ställde ifrån mig tallriken och jag kände hur det burrade i fickan.
"Eric" svarade jag.
"Hej gubben, hur är det?" det var mamma. Det var så härligt att höra hennes röst.
"lite sådär, hur är det själv?"
"det börjar bli rätt krisigt nu enligt doktorerna tyvärr" sa hon med gråten i halsen.
"du vet att jag  älskar dig så otroligt mycket" sa jag.
"det vet jag, och du vet att du är min värdefullaste skatt älskling"
Jag kände hur känslosamt det blev och hur tårarna brände under ögonlocken.
"har pappa berättat?" sa jag sen.
"nä, vadå?"
"jo, det är så att Olivia är gravid" sa jag tveksamt.
Hon sa ingenting.
"hallå?" sa jag.
"Eric, Eric, Eric, älskade barn, var det meningen?"
"nej, hon gjorde graviditetstest idag och ja..."
"vad har jag sakt till dig om skydd och sånt, du måste lyssna på mig"
Vi snackade en stund och tillslut var mamma rätt övertygad om att jag kommer bli en bra pappa.
"okej gubben, jag saknar dig, puss, hejdå"
"saknar dig också, hejdå" Sedan la vi på.
Klockan var nu 21.05 och jag var bara så trött.
Jag  gick i sovrummet där Olivia redan låg nerbäddad i sängen.
Jag satte på mig ett par svarta kallsonger och la mig i sängen.
Olivia la sitt huvud på min mage och kramade om mig med armarna.
"du luktar så gott" sa hon.
"det var ju bra" sa jag och skrattade lite.
"och ditt skratt och leénde är så vackert, gud måste sakna en ängel där uppe" sa hon.
"och det är du" sa jag och kysste honom.
"nä, du såklart" sa hon och fnissade.
jag kysste hennemjukt på pannan och sedan kom jag på att jag måste jobba imorgon.
"du, jag måste till studion klockan 09.00 imrogon bitti"
"okej, ställ klockan" mumlade hon.
Jag plockade upp mobilen från nattduksbordet och satte den på 08.00.
Sedan la jag mig ner och somnade.
Nästa morgon
Jag vaknade utav att klockan ringde och jag släpade mig ur sängen och tog en snabb dusch.
Jag år frukost, klädde på mig och fixade till håret och gick sedan ut, satte mig i bilen och körde till studion.
Det är bara massa möten och sånt tråigt idag, ingen sång.
Olivias perspektiv
Jag vaknade vid 10 tiden och vände mig om för att ge Eric en kyss men där var tomt.
Då kom jag på vad han sakt igårkväll. Jobb...
Jag gick ut i köket med rufsigt hår och osminkad. Där låg en lapp:
"Är på jobbat älskling, glöm inte ringa doktor. Jag Kommer hem vid 17.30, puss älskar dig / Eric "
Så gullig han är. Och just det! doktor. Jag plockade upp min iphone ur fickan och slog numret till min husläkare.
Vi pratade en stund och sedan kom vi fram till att jag kan komma om en timme.
Jag gick in i duschen och sedan tog jag fram några lätta klader eftersom det faktiskt var rätt varmt ute idag.
*
En timme senare satt jag i väntrummet på vårdcentralen här i Sthlm.
"Olivia Hermansson" sa en tant och jag följde med henne till ett rum.
"Annika Berg kommer snart och tar emot dig" sa hon.
Annika är min doktor och har varit sedan jag var 7 år.
Jag kollade runt i det kalla, gråa rummet. Jag hatar sjukhus, de är aldrig speciellt hemtrevliga.
"Hej Olivia" sa Annika och skakade min hand. Det kändes lite stelt men så får det va.
"Hej" svarade jag.
"Så du tror att du är gravid?" sa hon och tog avv sina glasögon halft och kollade på mig.
"mm" sa jag tyst.
"då ska vi göra ett test" sa hon och vi gjorde det. Hon gick ut ur rummet och en kort stund senare kom hon tillbaka.
"Grattis, du ska bli mamma" sa hon och log.
Det var säkert, jag SKA bli förälder. Det kändes tomt, att ha en gråtande liten bäbis hemma kommer jag inte klara. Eller det får vi hoppas att jag gör...
"vem är pappan?" frågade hon.
"min pojkvänn Eric, Eric Saade" sa jag.
"Eric! sångaren?" sa hon förvånat.
"mm"
"men herregud vad roligt!"
"kanske det, men du får inte säga till NÅGON!" sa jag.
"nene, okej, jag lovar" sa hon. Vi sa hejdå och jag gick hem.
Jag satt hemma och hade bara allmänt tråkigt, Eric var ju inte hemma. Då kom jag på att jag kan ju ta den fikan med Jacob som jag skulle tagit för evigheter sedan.
Jag skickade ett sms till honom:
"lust och ta en fika?"
Det tog en stund sedan skrev han:
"det var ett tag sedan, var har du varit? jodå, det skulle sitta fint"
"jag berättar sen, ses på coffeehouse om 20!"
"visst"
Jag gjorde mig i ordning lite och hämtade min handväska och började gå mot caffeét.
När jag kom dit var det fortfarande 5 minuter tills vi hade bestämt att vi skulle träffas så ingen Jacob syntes till
Jag satte mig ner vid ett bord och tog upp min mobil och gick in på facebook. Det har jag inte gjort på ett par dagar så det var en massa händelser och meddelande. Oj.. folk har verkligen uppmärksammat dethär med Eric.
Tänk vilket liv det kommer bli när de får reda på att jag är gravid också.
Jag ska börja ta det positivt från och med nu. En liten son eller dotter skulle ju vara helt underbart. Ett till liv till värden som kanske en dag efterträder Eric. Bara tanken gjorde mig helt plötsligt varm inombords.
Mitt i mina tankar ser jag Jacob komma in genom dörren. Jag log mot honom och han kom fram till mig och gav mig en kram.
"hej!" sa jag.
"hejsan" sa han och satte sig mttemot mig,
"Var har du varit på sistonde?" frågade han.
"Med Eric" sa jag.
"Eric?"
"Har du inte läst skvallerpressen?"
"va? nä?" sa han.
"Eric Saade och jag är tillsammans"
"Va?! är du seriös? det är ju asballt!" sa han och blev helt uppspelt.
"ja, han är underbar, men det är sak till" sa jag men tvekade lite att jag sakt det.
"berätta, du vet att du kan säga llt till mig"
"mm, men detta kommer jag för tillfället bara berätta till mina närmsta så äg inte till någon"
"nejdå, du kan lita på mig"
Jag vet att jag kan lita på honom, jag tror på honom.
"jo, jag fick reda på att jag är gravid idag.."
Han sa ingenting precis som alla andra jag berättat för men Jacob blev rikitgt chockad.
"ehm, va?! med Eric?" sa han.
"mm"
"men Olivia! är du galen?!" sa han.
Jag svarade inte.
"Olivia, du är 18 år, och med Eric Saade kommer det bli mycket mer fokus runt det"
"jag veeet" sa jag ängsligt.
Vi snackade länge, länge och tillslut så var klockan 16. Herregud, vi har suttit och pratat i 3 timmar.
Sedan ringde mobilen. På skärmen stod det "Eric". Jag svarade.
"Hej älskling" sa jag.
"Hej gumman, jag måste berätta något" han grät-

Komentera! vad ska ända och vad tycker ni? behöver TIPS!

kram

Skrivet av av: Jenna

NÄMEN GUD VA BRA<33 :D Längtar grymt till nästa<33 :D

och vad är det som hänt!?? :O SPÄNNANDE!

Kjam<3

Datum: 2011-10-31 Tid: 11:33:08
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se
Skrivet av av: Jennifer, inte dansaren i Erics band ;)

Tips= han kanske gråter av glädje?? :D

Datum: 2011-10-31 Tid: 16:47:59
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se/
Skrivet av av: Jeppe

Hej hej!



Jag tycker det är väldigt tråkigt om det visar sig sen att mamma Marlene plötsligt går bort. Eftersom så är inte fallet i verkligheten.



Det är din novell men tycker bara det är så synd om hon gör det.



/J

Datum: 2011-10-31 Tid: 17:48:39
Hemsida: http://tj.bloggplatsen.se
Skrivet av av: Noomi

kan dom inte få missfall eller något? Ist för att hennes mamma dör och inte förstör hela erics kariär..? btw bra kapitel! <3

Datum: 2011-10-31 Tid: 20:02:42
Hemsida: http://www.dreampoems.devote.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: