It's like that with you...♥ - kapitel 14

Jag berättade om när jag såg Eric utan tröja innan konserten och en massa andra pinsamma grejer. Även om inte det var så pinsamt så kom det med i konversationen ändå.
Efter ett tag började vi snacka om en massa annat och kom in på när jag sjöng idag.
"Du sjöng jättefint" sa Eric.
"tack" sa jag och satte mig i hans knä. Han pussade mig på huvudet. Jag kysste honom på munnen och sneglade bort mot Amanda. Jag såg hur avundsjuk hon var och det bara rök svartsjuka om henne. Det var kanske lite dumt gjort av mig...

Vi slutade och jag satte mig på min säng igen.
Jag messade henne för att Eric inte skulle märka något.
"Förlåt" skrev jag.
"det är lungt.." skrev hon.
Jag log mot henne och hon log tillbaka.
"sak vi hitta på något?" sa Eric när han såg att stämningen mellan mig och Amanda var lite spänd.
"visst, men vad?" sa jag.
"kan vi inte testa ditt wii?" sa Eric.
"wii?" frågade jag.
"ja, nintendo wii" sa han.
"jaha, okej"
Amanda var först in i vardagsrummet där wiiet stod.
Jag och Eric gick hand i hand bakom henne.
"åhhh, kan vi inte spela detta?" sa Amanda och sträckte fram "wii just dance".
"Men då kommer jag ju bara äga ut er" sa Eric kaxigt och flinade.
"Dream on" sa jag och satte igång spelet. Eric var första spelare att dansa. Han tog en kontroll och ställde sig framför tv:n.
"let's go" sa han och taggade till.
Han var förvånatsvärt bra. Full pott nästan varje gång. Han var helt svettig när han var klar och satte sig i soffan.
"känn på den!" sa han och pekade stolt på sina poäng.
"jaja, nu är det min tur" sa jag och gjorde mig redo.
Det var första gången jag spelade och det var riktigt svårt! Det gick inte alls lika bra som Erics.
"nej!" skrek jag varje gång jag missade.
Eric och Amanda satt bara och skrattade.
De hade blivit bra vänner nu. Det glädjde mig. Men även om Amanda älskar Eric jättemycket så är det faktiskt min pojkvän så jag borde få kyssa honom när jag vill och det ska jag göra.
*
Amandas perspektiv
Visst var jag väldigt avundsjuk på Olivia. Det är jag. Jag har också bestämt mig för att inte visa hur avis jag är och låta dem vara lyckliga, men varje gång de kysser varandra kommer en elak blick från mig aoutomatiskt upp.
Jag drömmer. Drömmer om att det var jag som kysste honom istället. Men utan Olivia skulle jag inte suttit här med Eric och spelat Wii och haft kul. Jag är jätteglad, hon är en riktigt bra kompis.
Nu var det min tur att dansa.
Olivia fick inte så många poäng.
"Jag leder!" sa Eric och log stort.
"Äh, tyst med dig" sa hon och gick fram och...kysste honom. Jag kände hur avundsjuk jag blev men skakade bort det och log istället.
"Men jag kommer vinna!" sa jag och gjorde mig redo.
"ja, just det" sa Eric ironiskt och la sig ner i soffan. Olivia la sig i hans knä och han smekte hennes arm.
Jag struntade i det och började dansa. Det gick riktigt bra faktiskt. Och precis som Eric så blev jag jättesvettig.
Och självklart så fick jag EXAKT samma poäng som Eric fick.
"men skojar du?!" sa Eric och reste sig upp för att göra revange.
"jadu, ser ut som att vi måste ta en omgång till" sa jag och skrattade.
"ja, jag SKA vinna!" sa Eric.
Jag vet att Eric är en riktig vinnarskalle så det ska bli kul att se när han förlorar.
*
"FAAAN!" skrek Eric när jag vann.
"haha, lugna dig älskling" sa Olivia.
"förlåt" sa han och skrattade.
Precis då ropar Eva från köket:
"Nu är det tårta!"
"vi kommer!" ropade Olivia tillbaka. Hon stängde av spelet och vi gick till köket.
Vi satte os vid bordet och Eva dukade fram en stor och jättefin tårta där det stod "ha det äran Olivia 18 år" på.
"åh, tack mamma" sa Olivia och kramade henne.
Vi ställde oss upp och började sjunga för henne.
Hon blåste ut ljusen och vi började äta. Den smakade underbart.

Erics perspektiv
"riktigt god tårta måste jag säga" sa jag och kollade upp på Eva.
"tack så mycket Eric" sa hon och log och nickade förnämt.
"vad händer nu då?" sa Olivia med spänning i rösten.
"det får du se sen" sa Eva snabbt inann någon av oss andra hunnit säga något.
Vi satt där och åt och helt plötsligt kommer Rasse in i köket.
"jag vill också ha tårta!" sa han surt.
"men varför kom du inte innan då?" sa Eva och klappade honom uppe på huvudet.
"men jag höll ju faktiskt på att bygga lego då!" sa han och kollade på oss precis som vi var helt dumma i huvudet och inte förstod att lego faktiskt var viktigare.
"jasså, förlåt, så dum jag är. men kom och ät lite nu då" sa Eva och ruffsade till hans hår.
Han satte sig bredvid mig och tog upp en JÄTTE bit.
"du kommer inte orka äta upp hela ändå" sa Olivia och tog en bit utav Rasses tårta.
"HÖRRU!" sa Rasse och försökte ta tillbaka biten men Olivia stoppade snabbt in den i munnen.
"MAMMA! säg till henne!" skrek Rasse.
"till" sa Eva som inte orkade lägga sig i.
"Men asså!" sa Rasse.
"Ta lite till då surpuppa" sa Olivia.
Rasse sa ingenting utan tog bara upp en lika stor bit som han redan hade tagit, så nu låg halva tårtan på hans talrik.
Olivia suckade bara och jag och Amanda skrattade.
Mitt i allt kommer Ola in i köket.
"Okej, Olivia stanna här en sekund så kan de andra få följa med mig lite snabbt" sa han.
"Okej" sa vi och följde med honom.
Olivia satt bara kvar förväntansfull för vad som skulle hända.
Olivias perspektiv
Jag hade ingen aning om vad som komma skall.
De var så lömska. Men jag var riktigt spänd och glad.
De kom in i rummet igen med vars ett stort leénde på läpparna.
"Kom" sa pappa och vinkade dit mig.
"vad ska vi göra?" sa jag spänt.
"du får se" sa han och tog tag i min arm och ledde mig ut till bilen.
De satte på mig en ögonbindel. Och nu såg jag ingenting och visste inte allt vart vi skulle.
*
Bilen stannade och någon öppnade dörren och någon ledde mig ur bilen och in någonstans.
"så ta av bindeln" sa pappa och jag kunde inte tro mina ögon när jag tog av den.
Är de seriösa? omg!

Vad tror ni det är?
KOMENTERA

Skrivet av av: Jennifer, Inte dansaren i Erics band ;)

VAD!? VAD!?? Vad HÄNDER!!!!!!!? :D HERRE gud va spännande!!

STORA kjamar<3

Datum: 2011-10-21 Tid: 16:20:22



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: