It's like that with you...♥ - kapitel 10

Vi stannade upp och Olivia fnissade lite generat.
"Vi kommer nu" sa jag och vi reste oss upp och gick ut med Ola i köket.
Där satt Eva på sin plats vid matbordet och Ola tog en plats mit emot henne och Olivia en bredvid honom.
"Du kan sitta där" sa Olivia och pekade på stolen mitt emot henne.
Jag satte mig där bredvid Eva och hon tog upp en portion med kött, potatis och bearnaisesås.
Min favoritmat.
Vi åt och förklarade hela historien om hur vi träffats och blivit tillsammans.
De verkade väldigt stolta över Olivia och hon verkade väldigt väluppfostrad även om det var en rätt flipp och rolig familj.
Vi åt upp och jag gick iväg till stan för att handla något fint till Olivia.



Jag hade ett linne, ett par jeans, ett par solglasögon och en röd sjal.
Det var lite osmart för solglasögon är typ mitt kännetecken. Och några minuter senare var det folk samlat runt mig. F*n.
Jag tog några bilder med dem och så men sen sa jag åt dem att jag hade bråttom och behövde tiden till att köpa något fint.
De blev lite ledsna men förstående.
Jag gick först in på H&M och lite andra vanliga klädaffärer men efter ett tag kom jag ju på att hon faktiskt skulle fylla 18. Att fylla 18 är stort. Det gjorde jag för 2 år sedan, jag kommer ihåg att jag blev så glad när jag fick en resa till Turkiet.
Jag måste hitta något fint. Något speciellt.
Jag gick in på guldfynd och i ett skyltfönster såg jag det. Två halsband ett med ett killnamn och ett med ett tjejnamn. Sånt ska jag ha. Ett med mitt namn och ett med Olivias namn!
Jag gick fram i kassan och frågade hur lång tid det skulle ta. Utan att ens titta upp på mig sa hon med uttråkad röst:
"4-5 dagar"
"Finns det inget du tipsar om som jag kan köpa till min tjej som e klart idag?" sa jag.
Då tittade hon upp. När hon såg att det var "Eric Saade" så trodde hon inte sina ögon.
"Herre gud, det är Eric Saade, klart att du ska få något!"
Överreagerat.... tänkte jag, men log bara och såg glad ut.
Hon fixade fram ett halsband där det stod Eric på och ett där det stod Emma på.
"Emma?"
"Det är det ända vi har, förlåt" sa hon.
"Men då måste jag ha något annat, fort" sa jag.
"Jaha, vad heter tjejen då?"
"Olivia"
"Vänta! i provfönstret har vi ju ett halsband med "Olivia" på, det kan du få" sa hon.
"Är du säker?!" sa jag och log så stort som det bara gick.
"100 %" sa hon.
"Åh, tack, tack, tack jag älskar dig!" sa jag. wow... älskar dig? lite överdrivet från min sida.
Hon log jättestort, hon verkade vara ett fan av mig.
"Hon gick och hemtade halsbandet och Packade ihop det i samma paket med halsbandet där det stod Eric på och jag betalade och gick sedan nöjt hem.
"Hejsan gumman" sa jag när jag gick in på Olivias rum mötandes av världens goaste tjej.
"Hejsan älskling" sa hon och lysste mig.
"vet du vad jag har fixat?" sa hon och tog min hand.
"Näee" sa jag fundersamt.
"Världens myskväll, bara du och jag tillsammans"
"Åhh, du är underbar" sa jag och kramade om henne hårt.
"Vill du veta vad vi ska göra?" sa hon och hon hoppade som en liten flicka som inte kunde hålla en hemlighet och bara var tvungen att berätta för någon.
"jaaa" sa jag och skrattade lite för att hon verkade så förväntansfull.
"egentligen är det inget speciellt, det är bara så roligt att busa med dig" sa hon och fnissade.
"hahaha, ja men berätta nu då" sa jag och skrattade hopplöst.
"Först ska vi ligga och mysa lite så som bara du och jag kan göra, för det är mysigt" sa hon.
"Hade inte velat göra något annat" sa jag och kysste henne.
"sen ska vi baka en kaka för att fira att jag är 17 för sista gången och sen ska vi se på film"
"Jadu, det blir väl kul" sa jag och la mig i sängen. Jag tog av mig den röda sjalen och Olivia la sig vid sidan om mig.
"älskling, du betyder allt" sa jag och kysste henne.
"du betyder mer" sa hon och jag kände mig bara så lycklig.
"Din tröja stör mig, du borde nog faktiskt ta av den" sa hon och fnissade.
"Jasså du" sa jag och tog av mig den.
"Men då ska det allt vara rättvist" sa jag och tog av hennes tröja också.
"haha, neee" sa hon och försökte ta tillbaka hennes tröja.
"nejdu, inte en chans" sa jag och slängde iväg tröjan så att den landade på en stol.
Hon kastade sig på mig och kysste min hals och sedan min mun. Sedan gick hon neråt och kysste min mage.
"Såhär borde du gå runt oftare" sa hon.
"hurdå?" frågade jag.
"Utan tröja"
"jassådu, gillar du det?" sa jag och kysste henne igen.
"om jag gör" sa hon och kysste mig åter igen.
Hon protosterade mot mina jeans också så dem fick åka av dem med.
"nöjd?" sa jag och drog av hennes också.
"mycket"
Underkläderna fick vara kvar.
Jag satte mina händer på hennes rumpa och hon la sig med ena örat mot min mage.
"Jag älskar dig" sa hon.
"och jag dig" sa jag.

ojojojoj....
KOMENTERA

Skrivet av av: Emmy Asklöf

Var gärna med i Dagens Blogg hos mig! ;)

http://emmyasklof.blogg.se/2011/october/dagens-blogg.html

Kram

Datum: 2011-10-15 Tid: 10:51:02
Hemsida: http://emmyasklof.blogg.se/
Skrivet av av: HANNAH / SPOINK

Snygg fan blogg! :D

Datum: 2011-10-15 Tid: 14:43:47
Hemsida: http://spoink.blogg.se/
Skrivet av av: Johanna

Jätte spännande novell. Man vill bara läsa mer och mer ! :))

Datum: 2011-10-15 Tid: 15:34:56
Skrivet av av: Noomi

Fin blogg! :)

Datum: 2011-10-16 Tid: 21:44:38
Hemsida: http://www.dreampoems.devote.se
Skrivet av av: Jennifer, Inte dansaren i Erics band ;)

GUD VA SPÄNNANDE!! :D

Kjamar!!!

Datum: 2011-10-21 Tid: 16:07:25



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: