It's like that with you...♥ - kapitel 32

"om 3 dagar" sa han.
"3 dagar?! hur ska jag klara mig?"
"jag vet inte, men jag älskar dig i alla fall och det vet du om"
"jag älskar dig mer än något annat" sa jag och sneglade på Danny. Han log bara.
"okej, men puss, ses snart, love u" sa han.
"puss, love u" sa jag och sedan la vi på.
Jag vände mig mot danny och förklarade att det var Eric och han blev överlycklig.
"men du, vi berättar inte om kyssen för någon, den har inte ens inträffat" sa jag.
"vilken kyss?" sa han och skrattade.
"bra" sa jag och gav honom en vänskaplig kram. Eric kommer hem! yesyesyesyes! min älskling.



Erics perspektiv
Att höra Olivias röst var helt underbart. Jag har aldrig tänkt på det hemma när vi pratat. Som man säger: man märker inte vad man har förens man förlorat det.
Okej..vad ska jag klä på mig? jag har ju bara de illaluktande äckliga kläderna som jag haft i en månad nu.
Jag gick ut till Maria som satt på ballkongen. Maria har Brunt axellångt lockigt hår och blå ögon. Flickan som heter Rebecka har blont långt lockigt hår och blå ögon. Hon är 13 år och ett stort fan.
"Jag har inga kläder" sa jag lite generat. Jag hatar när jag måste fråga andra om hjälp. Jag vill klara mig själv om det inte gäller liv och död förståss.
"Men gud, det fixar vi, sätt på dig några av Mattias kläder sålänge" sa hon.
"Mattias?" sa jag förvånat.
"Just det, du har ju inte träffat honom. Mattias är Rebeckas storebror, han är 19 år så det kan nog passa" sa hon.
"jasså, okej, tack så mycket" sa jag.
Maria gick in i rummet och började rota lite i Mattias resväska.
"Tror du dethär blir bra?" sa hon och höll upp ett svart linne, ett par shorts och ett par kallsonger.
"det blir nog jättebra, tack så mycket" sa jag och tog emot kläderna.
"och om du vill bada kan du ha dessa" sa hon och höll fram ett par blå, svart, vita badbyxor.
"tack så jättemycket" sa jag och tog emot dem också.
Jag gick in i badrummet och bytte om och kom ut i badbyxor.
"Ska vi ta ett dopp?" sa jag till Rebecka.
"jaaa" sa hon glatt.
Vi gick ner till poolen och jag gjorde bomben och hon hoppade i efter mig.
När vi badat en stund så började vi bli lite trötta och la oss och solade lite. Efter en stunds solning kommer Mattias tillbaka med familjens pappa som precis varit på marknad.
Maria förklarar allting för dem och pekar på mig och de kommer emot mig.
"Hejsan Eric, dig har man hört mycket om. Jag är Karl" sa pappan och sträckte fram sin hand.
"Eric" sa jag och skakade hans hand.
"Mattias" sa Mattias.
"Eric" sa jag och skakade hans hand. Han var brunett och ungefär lika lång som jag.
Tiden gick och vi åt middag och sedan var det dags att sova. Jag och Mattias har blivit riktigt bra poolare och han är en såndär skön kille som bara är positiv.
5 november
Jag vaknade rätt sent. Det var den skönaste natten på länge. Äntligen en riktig säng.
Jag gick upp men åt ingen frukost för buffén var redan stängd.
"Ey, Eric!" ropade någon. Jag kollade mig förvånat runt och såg Mattias.
Jag log och gick till honom och gjorde en såndär kill hälsning.
"hey" sa jag.
"Ska vi åka någonstans?" sa han.
"sure, stranden eller?"
"låter grymt" sa han och log.
Vi packade en liten väska med lite nödvändiga grejer och tog sedan en promenad ner till stranden.
"här blir bra" sa Mattias och pekade på sanden.
"visst" sa jag och la ut min handduk bredvid Mattias.
Jag lågdär i solen och bara glassade. Allt var så underbart förutom att Olivia inte var här.
Tiden gick och det blev allt svettigare och svettigare.
"Ska vi bada?" frågade jag.
"aa" sa Mattias och vi gick försiktigt ner till vattnet. Jag satte fram foten och lät vattnet svalka över den. Riktigt skönt.
När Mattias också insett att vattnet var riktigt skönt så sprang vi i som galna.. jag vet inte vad. Men kul var det i alla fall.
Olivias perspektiv
När jag tänker på detdär med Danny så ångrar jag det ljupt. Men han var ju så mysig och så snäll. Jag har så svårt för sånna romantiska killar. Jag faller för dem med en gång utan att tänka och helt plötsligt sitter man där.
Fasst en kyss gör väl ingenting? och den betydde dessutom ingenting..eller?
*
Jag har valt att inte berätta för någon förutom Erics familj och mina närmsta vänner att Eric lever. Pressen och så får veta senare, när han har kommit hem.
Det knackade på dörren och jag öppnade och där stod Kajsa.
"Hej!" sa vi i mun på varandra och kramades.
"så länge sedan" sa jag.
"aa, tyvärr, hur är det med foten eller vad det va" frågade hon och kollade ner på min fot.
"den är bra nu" sa jag och log.
"så bra, hur är det med Eric?" frågade hon. Har jag inte berättat det?
"har jag inte berättat?"
"hmm..nää" sa hon fundersamt.
"han blev kidnappad och fördes till Grekland men han är säker nu och kommer hem om 2 dagar" sa jag.
"va?! herregud, stackars Eric"
"mm, jag saknar honom så"
Vi satte oss i vardagsrummet med min laptop och gjorde lite allt möjligt.
Tiden gick och gick. Helt plötsligt var det dags för Kajsa och gå hem så jag följde henne till dörren.
"Hejdå, vi ses imorgon" sa jag.
"ja, hejdå" sa hon och stängde igen dörren efter sig.
Jag satte mig vid datorn igen och sökte på "Eric Saade" på google bilder. Jag saknar honom så.
Och där har vi min älskade skatt. Jag njöt av att kolla på bilder på honom. Hela tiden log jag. KOM HEM!
2 dagar, 2 dagar, 2 dagar. tänkte jag hela tiden.
Erics perspektiv
Vi solade lite till och sedan började vi gå hemmåt.
Vi gick och pratade om allt möjligt och lärde bara känna varandra.
"DÄR ÄR HAN!" hörde jag någon ropa. Jag kollade mig stressat runt och såg männen som kidnappade mig peka på mig och springa emot oss.
"FUCK! SPRING!" skrek jag till Mattias och vi började springa. Mattias förstod nog ingenting men han sprang allt han kunde.
"In här" sa jag och drog i hans arm och vi sprang in i en gränd. HELVETTE! jag som trodde att det var lungt och över och att jag snart skulle få komma hem till lägenheten i Stockholm och bara njuta av det jag gillar mest. Musik och Olivia.
"DÄR!" ropade en av männen som såg att vi sprang in i gränden.
"VAFAN" skrek jag och fortsatte springa men började genast märka hur dålig kondition jag har. De kom närmre och närmre.

Komentera! förlåt för att det tog lång tid!

Skrivet av av: Amanda

Neeeeeeeeeeeej, inte igen :( så sjukt bra skrivet! eftersom det kom upp ganska tidigt idag kanske du kan få ihop ett tills ikväll? :D

Datum: 2011-11-12 Tid: 13:41:19
Skrivet av av: Triciaa

Fanfanfan! Han får inte bli kidnappad igen!

Kan Eric och Mattias gömma sig bakom en stor sten som inte syns utifrån gränden, och när kidnapparna är bara ngra cm från Eric och Mattias så ger de upp, för att kidnapparna INTE hittar Eric?

Lät det som ett bra tips? <3

Kraam Triciaa

Datum: 2011-11-12 Tid: 14:49:28
Hemsida: http://ericsaadeforever.blogg.se/
Skrivet av av: Jennifer, inte dansaren i Erics band ;)

SHIT VA SPÄNNANDE!!! :D Jisses jag har inte ord! så bra :')

Kjam<3

Datum: 2011-11-12 Tid: 18:53:28
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se/
Skrivet av av: julia

spännandeeee! :o

Datum: 2011-11-13 Tid: 10:15:24
Hemsida: http://ericsaadeeric.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: