It's like that with you...♥ - kapitel 31

Jag satte mig vid fönstret i sovrummet och kollade upp på månen och sa:
"Eric, kom hem, jag behöver dig för att vara trygg. För att kunna vara glad och för att kunna må bra. Eric snälla du, kom hem, jag älskar dig. Jag hoppas du har det okej, puss".
Det kändes som att han hörde det. Och som att han svarade mig.
Jag fortsatte att prata lite med "honom".
"Du ska veta att jag tänker på dig hela tiden och att det finns ingen annan än du som betyder så mycket. Du gör mig lycklig. Du är min andra halva, du gör mig hel."
Sedan la jag mig ner i sängen och lyckades somna med tankarna endast på Eric.


*
den 4 november
Tiden går långsamt. Jag vet inte var Eric är för han har fortfarande inte hört av sig sedan den 19 oktober.
Han har snart varit borta en månad. Kan han vara död nu? Polisen har nästan inga spår alls. De har ingenting att gå på. Det är lönlöst enligt dem men jag tänker då aldrig ge upp! En som Eric struntar man bara inte i. Jag ska leta tills jag hittar honom och så är det bara.
Jag tänker ofta på vad han sa i telefonen:
"vi får se hur det går, det löser sig, jag älskar dig Olivia".
Det löser sig? Kommer det verkligen göra det? I tidningarna står det att han är död. Nej, nej, nej, nej! han är INTE död! det vet jag!
*
Det ringer på dörren och jag öppnar. Där står Danny.
"hej Danny" sa jag och kramade honom.
"hej" sa han.
"kom in" sa jag och han steg in.
"Har du hört något från Eric?" sa han och tog av sig sin jacka.
"nää" sa jag och tittade ner i golvet. Jag kände tårarna rinna ner för kinderna. Jag hatar när jag blir så känslosam.
Danny satte sitt pekfinger under min haka och styrde mitt huvud uppåt så jag kollade rakt in i hans ögon.
"du vet att jag alltid finns hhär för dig" sa han.
"mm" fick jag fram. Han tryckte in mig mot honom och gav mig en lång kram.
Han är snäll, omtänksam och snygg för den delen. Han påminde mig mycket om Eric om jag uteslöt att Danny hade blont hår och blåa ögon och Eric har Brunt hår och bruna ögon. Okej nej Olivia! Det är Eric som gäller INTE Danny!
Danny satte sig i soffan och jag satte mig bredvid honom. Vi bara snackade lite.
"Du Olivia" sa han.
"mm"
"Janna dumpade mig" sa han.
"varför det? ni har ju varit tillsammans jättelänge" sa jag förvånat.
"hon tycker att jag har förändrats"
"i så fall på ett bra sätt tycker jag" sa jag.
"tack, men det tycker tydligen inte hon" sa han. Och han började plötsligt bli väldigt ledsen.
Jag tryckte mig närmre honom eftersom att det var synd om honom och han behöver tröst.
"vi har det i så fall svårt båda två. Men tillsammans klarar vi det ellerhur?" sa jag.
"mm" sa han och kramade om mig hårdare.
"du betyder mycket för mig" sa jag.
"och du betyder mycket för mig" sa han. Våra huvuden närmade varandra och utan att tänka kysste jag honom. Och vi kysstes länge.
Erics perspektiv
Klockan är ungefär 14.00 på dagen. Mitt försök att rymma gick inte precis som planerat. Visst kom jag ut från detdär fängelset men sen? Sverige? hah, det kan du glömma.
När jag hade lyckats få upp gallret så krossade jag fönstret och det hörde ju såklart männen så de började jaga mig, och med mitt onda lår hade jag lite svårt att springa men jag fick bita ihop.
Jag lyckades bli av med dem och när jag kollade mig runt fick jag syn på alla skyltar på affärerna. Ingen av dem var på svenska. Typ Italienska eller ryska eller något. Jag såg hemsk ut men sket i det och gik in i en affär och frågade vart jag var så förstod han ingenting utan sa något konstigt och jag gick ut igen. In i nästa affär men inget där heller. Ingen försod engelska.
Tillslut såg jag en engelsk flagga utanför en affär och gick dit. De sa att jag tydligen var i GREKLAND?!
Inga pengar, ingen mobil, ingenstans att sova...ingenting.
Jag gick in på McDonalds och tvättade av mig på toaletten. Jag luktade ärligt talat svin.
Jag fick många blickar på mig men struntade i det.
Sedan hittade jag en liten lada att övernatta i. Jag la mig bland lite hö och somnade. Dagarna gick och för att få mat har jag fått sitta och tigga pengar på gatan. Jag känner mig så elak som tigger. Men vad gör man inte för att överleva?
Och nu sitter jag här på gatan och tigger.
"please help me!" ropar jag och får en liten slant då och då.
"mamma kolla!" hörde jag en liten flicka ropa. Hon pekade på mig. Svenskar!
"vi ska inte ge några pengar till några tiggare" sa mamman.
"men mamma! det liknar ju Eric Saade" sa flickan.
"ja, det gör det ju faktiskt" sa mamman.
"Jag är Eric Saade!" ropade jag och sprang fram till flickan och mamman desperat efter räddning.
Flickan som tydligen var ett fan till mig började gråta.
"nej gumman, gråt inte" sa jag.
"men jag trodde du var död" sa hon.
"nej, bara kidnappad och nu behöver jag hjälp att komma hem till Sverige. Jag har inga pengar och inget mat, snälla hjälp mig" sa jag och jag hörde hur snabbt och stressat jag pratade.
"ja, men det är väl klart!" sa mamman chockat.
"åh, tack så himla mycket" sa jag.
"men vi åker inte hem förens om 3 dagar, men om du vill kan du bo på hotellet med oss" sa mamman.
"gud, tack så himla mycket" sa jag.
Vi åkte direkt till hotellet som var jättefint och jag gick direkt in i duschen. Det var nog den mest avslappnande duschen någonsin. Safety.
Jag kom och tänka på Olivia. Jag måste ringa henne! Jag skyndade mig ur duschen och lånade en telefon av mamman som hette Maria.

Olivias perspektiv
Danny var nästan lika bra på att kyssas som Eric. Men vad fan har jag gjort? Är jag dum i huvudet? Danny är ju en av Erics närmsta vänner och här sitter jag och kysser honom. Sån ångest jag fick. Det var ju inte meningen alls. Plötsligt ringer telefonen.
"Olivia" svarade jag.
"åh gud! hej, det är Eric!". Jag blev helt chockad och så överlycklig.
"ERIC!" skrek jag.
"OLIVIA!" skrek han.
"älskling, hur är det?" sa jag.
"jag mår bra nu, jag är hos en familj som tar hand om mig här"
"här? var är här?" sa jag.
"Jag är i Grekland" sa han.
"Grekland? vad gör du där?" sa jag.
"jag tog mig ur fängelset om  jag kan kalla det så och sedan såg jag att jag var i grekland" sa Eric.
"men herregud, jag saknar dig så mycket" sa jag.
"jag saknar dig ännu mer, jag kommer hem snart"
"närdå?" sa jag.
"om 3 dagar" sa han.
"3 dagar?! hur ska jag klara mig?"
"jag vet inte, men jag älskar dig i alla fall och det vet du om"
"jag älskar dig mer än något annat" sa jag och sneglade på Danny. Han log bara.
"okej, men puss, ses snart, love u" sa han.
"puss, love u" sa jag och sedan la vi på.
Jag vände mig mot danny och förklarade att det var Eric och han blev överlycklig.
"men du, vi berättar inte om kyssen för någon, den har inte ens inträffat" sa jag.
"vilken kyss?" sa han och skrattade.
"bra" sa jag och gav honom en vänskaplig kram. Eric kommer hem! yesyesyesyes! min älskling.

Såja, Komentera så är ni snälla! ge mig lite tips! puss

Skrivet av av: Ida <3

Så sjukt bra mer :D <3

Datum: 2011-11-11 Tid: 00:25:44
Skrivet av av: Triciaa

Jag är verkligen dålig på art komma på idéer, därför så går du bara response av mig! Den äger, men kanske att du detaljerar lite mer hur samhället ser ut och lite mer hur personerna ser ut (som tex flickan och mamman).. Btw! Din novell ÄGER!!

Ha det bra, glöm inte att kolla min blogg, jag har en tävling pågång, var gärna med o tävla! :D

Krasm Triciaa <3

Datum: 2011-11-11 Tid: 06:51:23
Hemsida: http://ericsaadeforever.blogg.se/
Skrivet av av: Jennifer, inte dansaren i Erics band ;)

DU ÄR SÅ HIMLA BRA! Men jag gråter inte men nästan (måste behärska mig i skolan ;) annars kan folk tro jag är galen? vänta.. det gör dom redan ^^ ) Men UNDERBART!!! Längtar såååååååå mycket till nästa<3

Kjam!!<3

Datum: 2011-11-11 Tid: 09:17:49
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se/
Skrivet av av: Amanda

gaaah! jävlar så underbart! du skriver så otroligt bra!:D

Datum: 2011-11-11 Tid: 10:56:48
Skrivet av av: jempaah

jag är inte världens bästa , men jag tror att jag har lite tips.. 1: den dära familjen som eric ska bo med i 3 dar "tvingar" eric att uppträda i lobbyn innför alla som vill! medans han gör det så kommer danny hem till olivia och försöker kyssa henne väldigt mkt! 2: killarna som höll eric fast spårar flyget som han åker hem i och på något sätt gör så flyger börjar gunga våldsamt och är nära att störta, men dem klarar sig! 3: när eric äntligen kmr hem till flygplatsen är inte olivia där så han tar en taxi hem och är lite sur oc när han kommer in i vardagsrummet där olivia och DANNY sitter ser han dom kyssas våldsamt! och då blir han arg och börjar skrika, fast dom gör inte slut!!! använd mina idéer gärna för att jag har fler men tyckte att detta ksk räckte nu;)<3 bästa novellen btw<3 xx/ jempaah

Datum: 2011-11-11 Tid: 22:14:02



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: