It's like that with you...♥ - kapitel 28

"det är ett hjärtslag" fortsatte hon.
Jag kände hur tårarna började rinna ner för mina kinder av lycka. Jag torkade bort en tår med handflatan och tog sedan tag i Olivias hand och hon kollade på mig och log.
"När kan man se om det är en tjej eller kille?" frågade jag.
"nu om ni vill" sa Katarina.
Jag kollade på Olivia och hon nickade och jag förstod precis.
"ja, tack, det vill vi" sa jag.
"okej, ser ni här?" sa hon och pekade på skärmen.
"mm" sa jag tveksamt eftersom att jag egentligen inte såg något speciellt alls.
"Ni ska få en liten son" sa hon.
Jag kollade på Olivia som bara lös upp i ett stort, stort leénde.

Olivias mage torkades av och vi åkte hem.
Allt jag hade i mina tankar var "en mini-Eric?". Många av mina fans har sakt att det skulle vara så gulligt med en liten 'Eric-jr' så nu får dem det.
Vi kom hem och satte oss vid matbordet och kollade på bilderna från ultraljudet.
Nu börjar jag faktiskt gilla tanken med en liten unge springandes här.
Jag messade Danny:
"Man, jag e klar"
"gött, jag med"
"jag kommer hem till dig man! see youuu"
"yeye, sure brah"
Jag la ner mobilen i fickan.
"Jag ska hänga med Danny nu, hitta på något roligt idag gumman" sa jag och pussade henne på munnen.
"okej, hejdå" sa hon och jag satte på mig mina skor och gick iväg.
*
Jag knackade på dörren och Danny öppnade.
"ERIC!" sa han och kramade mig.
"DANNY! long time no seen!" sa jag.
"hur är det ?" sa han och jag gick in och tog av mig jackan och skorna.
"det är rätt mycket just nu, men idag mår jag fint, själv då?" sa jag
"nice, jodå, jag mår jättebra" sa han.
"nice, men du, jag behöver hjälp med en sak"
"visst, vadå?"
"kan vi sätta oss ner eller så först?"
"sure" sa han och vi satte oss i hans soffa.
"du, Olivia min tjej, är gravid" sa jag.
Han kollade förvånat på mig med öppen mun.
"asså Eric, jag vet hur dethär kändislivet är och jag tror det är lite opassande" sa han.
"jag vet, men det finns inget att göra nu, och idag fick vi reda på att det kommer att bli en pojke" sa jag.
"okej, men va kul" sa han.
"mm, men jag vet inte riktigt hur jag ska klara det här, jag menar, min karriär har ju i princip precis börjat och jag vill inte att någon ska bli besviken eller så på mig" sa jag.
"det kommer bli tufft, men samtidigt ska du vara glad, det är ju lixom DIN son"
Just det.. det är ju faktiskt MIN son. Jag har skapat honom, jag ska uppfostra honom till en bra man och JAG ska få honom att lyckas i denna världen. Så har jag aldrig tänkt på det förut.
Vi fortsatte snacka lite. Danny är verkligen en kille jag kan lita på.
Olivias perspektiv
Vad ska jag hitta på?
Efter några strykta förslag bestämde jag mig för att bara gå ut på stan lite.
Jag tog min väska, låste lägenheten och gick ut.
Okej, where to go? jag gick en bit och sedan gick jag in på H&M. Jag kollade på några kläder för mig men fastnade sedan på baby-avdelningen. Jag blev nästan lite kär i en sparkdräkt med en gullig liten giraff på.
Kanske lite tidigt...
Jag hittade en jättesnygg tröja till Eric. Det är ju faktiskt exakt 4 månader sedan vi träffades idag så det får bli en liten present.
Erics perspektiv
"FAAAAN!" ropade Danny när jag vann på FIFA över honom.
"JADÅÅÅÅ!" ropade jag.
Vi slutade spela och klockan började bli mycket så det var dags för mig att gå hem och det var redan mörkt ute.
"hejdå bro" sa Danny.
"see you brah" sa jag och gick utan bråska hemmåt. Mörker har aldrig skrämt mig.
plötsligt från ingenstans hoppar en kille på mig. Han hade en svart jacka, en svart mössa och ett par mjukis-byxor på sig.
"vafan?!" skrek jag.
"käften!" morrade han och satte sin hand över min mun. Jag försökte få bort hans hand och plötligt kände jag ett hårt slag träffade mitt ansikte och allt blev svart.
*
När jag vaknar upp i ett mörkt rum utan fönster eller möbler. Sten, sten, sten.
var är jag? Jag hör hur några pratar på andra sidan dörren men kan inte höra vad de säger. Dörren är gjord av metall och omöjlig att få upp.
Huvudet gör extremt ont och armen hugger. Jag känner med handen i mitt ansikte och känner att det är fuktigt -blod-.
Hur länge har jag varit här? var är Olivia? vilka är dessa personer?
Plötsligt ser jag! min mobil! den är kvar!
Jag plockar upp den och det är 23 % batteri kvar. YES!
På skärmen står det 18 Oktober 18.34.
Då har jag varit här i 5 dagar. Som tur är har jag haft mobilen på ljudlöst. 23 missade samtal och 34 sms.
Det är från alla möjliga personer:
Olivia
Olivia
Danny
Polisen
Olivia
Danny
pappa
Dolt nummer...
och många fler.
Jag läste många av smsen och på ett står det:
"Eric, älskling, om du ser detta så vill jag att du ska veta att jag älskar dig mer än någon annan, jag kommer inte klara mig utan dig. Snälla ring hem, snälla kontakta någon. Jag älskar dig och saknar dig otroligt mycket. Skolan har börjat skit. Snälla rara gubben RING! puss min skatt / din Olivia"
Tårarna rann ner för mina kinder och jag slog genast Olivias nummer men fick ingen signal. fan..
Jag fösökte skicka ett sms:
"Älskade, jag vet inte var jag är. En mörk källare någonstans tror jag, jag saknar dig gumman, hjälp mig"
Men meddelandet gick inte att skicka. Förhoppningsvis kunde någon spåra min mobil.
Utan att jag märkt något har en av gubbarna öppnat dörren och gått in i rummet.
"VAFAN?!" ropar han och springer fram och slår mobilen ur mina händer så den krossas.
fuck... nu är det omöjligt att spåra mig.
"vad gör du?!" skrek jag.
Till svar fick jag en knytnäve rakt upp i aniktet.
"säg aldrig emot mig!" sa han och gick ur rummet och låste igen. Jag hörde hur han pratade med en annan kille utanför.
"han är vaken" sa han. Sen hörde jag inte mera.
Jag plockade upp bitarna till iphonen och försökte laga den men utan resultat. Nu kan det gå hur som helst...

vad borde hända? Komentera!

Skrivet av av: Jennifer, inte dansaren i Erics band ;)

NÄMEN GUD!!! :'O så sjukt spännaden!??????????

fh ilzxgjdsövbasbjkvjkr

fick värsta dampen ovanför, för att jag blir lite galen av så här bra noveller :S

Men JÄTTE BRA!!! LÄNGTAR TILL NÄSTA!!!!!! <33333

KJAM!<3

Datum: 2011-11-07 Tid: 10:52:20
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se/
Skrivet av av: lisa

åhh när kommer nästa kapitel? det är ju sååååå spännande :P <3

Datum: 2011-11-07 Tid: 17:39:23
Skrivet av av: Anonym

Vill ha nästa kapitel!

as bra!

Datum: 2011-11-08 Tid: 17:25:47
Skrivet av av: Saga

ÅÅÅÅ så bra!!!!!!!

Datum: 2011-11-08 Tid: 19:34:25



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: