It's like that with you...♥ - kapitel 57

"dina läppar var så frästande" sa hon och fnissade.
"du är så gullig" sa jag skrattandes och gav henne en ordentlig kyss denna gången.
"Ska vi gå upp?" frågade hon.
"inte än" sa jag och blundade.
"nehepp, varför är du så trött?"
"du är bara så mysig att man vill ligga kvar här i evigheter" sa jag och kramade om henne.
"gull" sa hon och vi blundade igen och på något konstigt vis lyckades vi somna igen men vaknade rätt snabbt igen när det bankade på dörren. Jag gick och öppnade. Det var ingen där men där låg en lapp på dörrmattan. Jag plockade upp det och visste nästan vad det var. Såklart.. ett hot till.

Jag vek upp lappen och läste igenom den tyst för mig själv.
"En vecka, annars är du död" stod det med snirklade bokstäver. Jag försökte inbilla mig själv att de inte kommer att döda mig, men det gick bara inte. Vi har en vecka på oss att hitta ett halsband vi inte ens vet hur det ser ut förutom färg, vart det finns eller något. Lycka till säger jag bara...
Hur ska dethär gå till?
"vad är det?" frågade Olivia när hon såg hur ängslig jag såg ut. Utan att säga något gav jag henne lappen och hon läste den tyst för sig själv. Jag såg hur hennes ansikte förvandlades från orolig till rädd på några sekunder.
"vad ska vi göra?" frågade hon. Då kom jag på att vi faktiskt flyttar om bara några dagar.
"men vi flyttar ju snart, då kan de väl inte hitta oss?" sa jag.
"vi får hoppas det" sa hon och reste sig upp ur soffan och kramade mig. Jag tryckte henne närmare mig och hon vilade sitt huvud mot min bröstkorg.
"jag älskar dig" sa jag tyst och kysste henne på hjässan.
"och jag älskar dig" sa hon lika tyst. Där stod vi en stund och bara njöt av varandras närhet.
*
"Jag ska på en danslektion idag" sa jag och tog en tugga av min macka.
"jaha, vad kul, jag ska handla lite nödvändiga bäbisgrejer med Amanda idag" sa Olivia och log.
"så bra, jag hjälper till nästa gång, men idag kan jag inte"
"det gör inget, du är bäst ändå". Jag log mot henne och gav henne en slängkyss.
"du är bäst" sa jag.  Vi åt upp frukosten som faktiskt borde vara lunch egentligen och jag gick och bytte om till ett par gråa mjukisbyxor och en vit t-shirt. Olivia gjorde i ordning sig på sitt sätt och när jag var klar gav jag henne en kyss, sa hejdå till henne, satte mig i bilen och körde iväg mot danslokalen. När jag kom in satt min tränare Adam och knöt skorna.
"hey man!" sa jag och vi gjorde en såndär killhälsning som jag brukar göra.
"heey!" sa han och log stort.
"läget?"
"bara bra själv då?"
"det är grymt"
"nice, ska vi ta och börja?"
"låter bra" sa jag och satte på mig mina skor och sedan började Adam med att visa mig några danssteg till "Explosive love" och "Rocket science" inför min turné "Pop explotion". Jag svettades ordentligt och fick dricka mycket vatten för att orka. Efter ett tag kom också en av mina dansare, Alex, och dansade med oss.
Det var riktigt kul men efter ett par timmars svettandes och slit var vi klara. Jag sa hejdå till Adam och Alex och körde sedan hem. Det tog lite tid att få upp låset på ytterdörren men tillslut gick den upp. Inne vid soffan satt Olivia och Amanda och snackade.
"Hej gumman!" ropade jag från hallen.
"Hejsan älskling!" ropade hon.
"Jag ska bara ta en dusch sen kommer jag in till er!" ropade jag tillbaka och gick in i badrummet, klädde av mig och gick in i duschen. Jag kletade in lite schampo i händerna och tvättade håret och kroppen medans jag sjöng lite på "Hotter than fire" och njöt av det varma vattnet som rann ner för mina axlar efter en hård dansträning.
Efter en skön dusch klädde jag på mig ett par jeans, en långärmad tröja och en tjocktröja och gick sedan in till Olivia och Amanda som nu satt och kollade igenom allt de handlat idag.
"hejsan" sa jag och satte mig bredvid Olivia och gav henne en kyss.
"hejhej" sa de båda i mun på varandra. Jag skrattade lite smått och tog upp en liten ljusblå sparkdräkt från soffbordet.
"Så söt" sa jag och log.
"tack, denna är min favorit" sa Olivia och tog upp en sparkdräkt med en liten giraff på.
"aww" sa jag och kysste henne och pussade sedan hennes mage.
Just nu kan jag faktiskt föreställa mig så underbar liten familj vi kommer att bli.

Såja! KOMENTERA NU! ni var jätteduktiga med att komentera förra kapitlet men jag vet att ni kan bättre :D KRAM

Skrivet av av: Anonym

Jätte braa! :D

Datum: 2011-12-20 Tid: 20:48:58
Skrivet av av: Ellen

super bra och gulligt !! :D

Datum: 2011-12-20 Tid: 20:52:16
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com
Skrivet av av: Doku-Doku-Dokuro-Chan

Jättebra som vanligt :D Funderat på att bli författare? Längtar tills nästa !!! :D ^.~

Datum: 2011-12-20 Tid: 21:41:41
Skrivet av av: Jeppe

Spännande :) Har läst allt nu sedan Marlenes begravning.



Ser fram emot det där hotet. Någon vill uppenbarligen ta vår Erics liv. Då kommer jag och rädda han :)



Tänk på det iaf :)



Kram /J

Datum: 2011-12-20 Tid: 21:48:37
Hemsida: http://tj.bloggplatsen.se
Skrivet av av: Erica

Jättefin och bra!! <3

Datum: 2011-12-20 Tid: 22:25:45
Hemsida: http://ericsaadestoories.blogg.se/
Skrivet av av: a.l.v.a.n

Bra !!! Jätte bra man blir glad varje gång det kommer ett nytt kapitel <3

Datum: 2011-12-21 Tid: 07:59:49
Skrivet av av: Anonym

Åhh!! Så söt och bra kapitel :')

LÄNGTAR TILL NÄSTA!!!<3333

Kjam<3

Datum: 2011-12-21 Tid: 11:41:30



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: