It's like that with you...♥ - kapitel 47

nästa morgon
När jag vaknade låg Olivia på rygg bredvid mig. Hennes mage har växt så mycket nu att det inte går att ligga på magen längre. Hon var naken och det var jag också. Hon ser så söt ut när hon sover. Tänk att hon är min. Jag mindes kvällen igår och log för mig själv. Alltid lika underbart. Jag drog min hand längs hennes kind och hon vaknade.
"Godmorgon älskling" sa jag och log.
"hej gubben" sa hon och sträckte på sig. Hon verkade inte heller bry sig om att vi var nakna.
"ännu en vacker dag" sa jag och kysste henne.
"och en vacker kille" sa hon.
"och en vackrare tjej". Hon la sig tätt intill mig och kramade om mig, och jag kramade om henne. Sådär låg vi en stund och bara njöt av varandras närhet. Just i denna sekund var allt perfekt.


Vi kysstes en sista gång och gick sedan upp och satte på oss kläder.
Jag knäppte mitt skärp och drog fingrarna genom mitt hår en sista gång och vände sedan huvudet mot Olivia för att se vad hon hade satt på sig. Hon hade en mörkblå klänning utan axelrämmar, ett par vita ballerinaskor och sedan hade hon släppt ut sitt bruna helt underbara hår och satt på sig en solhatt och ett par svarta ray-ban solglasögon.
Riktigt het var hon.
"kom nu snygging" sa jag och tog hennes hand.
"okej" sa hon och tog vår väska från golvet och hängde den i armvecket och vi gick sedan ut till hissen.
När hissdörrarna öppnades så såg vi att såklart så stod tanten från igår där och skulle också ner. Vi fnissade båda genant och gick in i hissen och ställde oss i ena hörnet.
Hissen stannade i lobbyn och vi gick ut och började gå mot stranden. Idag var det riktigt varmt ute. Efter en halvtimmes promenad kom vi äntligen fram till stranden. Vi la ut vars en handduk tätt intill varandra så det blev som en ända stor handduk och jag tog av mig tröjan och byxorna och satte på mig ett par badbyxor och la mig ner och vilade en stund. Olivia la sig i sin rosa och vita bekini på handduken och jag sträckte ut min arm och hon la sig på den. Solen stekte på oss och det blev svettigt. Det kom säljare var tredje sekund som ville att vi skulle köpa alla möjliga olika saker. När den typ 300:de säljaren kom blev jag nästan förbannad.
"Kan man inte få ligga och sola utan att behöva bli störd varannan sekund?!" sa jag argt till Olivia.
"Försök att ignorera dem" sa hon lungt och jag la ner huvudet och försökte ignorera alal säljare. Det funkade faktiskt. Rösterna på stranden blev allt svagare och svagare och tillslut somnade jag.
Jag sov säkert i en halvtimme eller något, sedan väckte Olivia mig.
"Älskling, ska vi ta ett dopp? det börjar bli riktigt varmt" sa hon.
"mm" sa jag lite yrt och reste mig långsamt upp och följde med ner till vattnet. Vi gick långsamt i och när vi kommit så långt ut så att bara huvudet och axlarna syntes ovanför vattenytan så stannade vi. Jag lyfte upp Olivia och kysste henne. Sedan kollade vi bara på varandra och njöt. Hennes ögon glittrade ikapp med det klarblåa vattnet och hon var så vacker.
"tack" sa hon helt plötsligt.
"vad har du att tacka för?" sa jag.
"att du valde just mig att få gå upp på scen. Annars vet man aldig vad som kunde hänt" sa hon.
"jag ska tacka dig för att du kom till konserten över huvud taget" sa jag och kysste henne snabbt.
"gud vill nog att vi ska vara ihop" sa hon och jag kollade upp mot himlen.
"aa, vi är nog menade för varandra". Vi kysstes lite till och gick sedan upp från vattnet och började plocka ihop våra saker för att gå iväg och äta lunch eftersom att vi missade frukosten.
Det blev en uterestaurang och vi satte oss vid ett bord under ett parasoll.
"Ska vi dela på en paella?" frågade jag.
"vad är det?" frågade Olivia lite genant.
"Herregud, vet du inte vad det är?!" frågade jag och skrattade.
"näe" sa hon och hon verkade tycka det var lite pinsamt. Jag skrattade åter igen och försökte förklara.
"Det är saffransris med massa olika skaldjur" sa jag och det var nog en rätt bra förklaring.
"okej, det låter väl bra, ska vi ta en sån?"
"jepp" sa jag och kallade på servitören.
*
"är det gott?" frågade jag mitt i en tugga.
"jättegott" sa Olivia och tittade upp mot mig och log med en räka hängandes från munnen. Jag skrattade för mig själv och åt lite till.
Vi åt upp, betalade och började gå mot centrum för att ta en liten shoppingrunda.
Vi gick hand i hand längs Barcelonas gator och hade det allmänt gött.
När vi gått en bit fick jag syn på en smyckesaffär.
"Gumman, gå och hitta någon klänning eller något så ses vi sen" sa jag snabbt och släppte hennes hand.
"va? jaha, okej, vad ska du göra?" frågade hon förvånat.
"ehm..en sak" sa jag och kysste henne och hon gick iväg och kollade på lite kläder.
Jag klev in i affären och kollade mig omkring. Riktigt fina grejer.. men dyra..
Fina glittriga halsband med diamanter, örhängen, armband, ringar.. så mycket att välja mellan. Vad skulle Olivia vilja ha mest?
Efter ett tag valde jag ett par jättevackra örhängen med ljusblåa diamanter. Det sved lite i plånboken men vad gör man inte för sin älskade?
Jag gick ut ur affären och såg Olivia en bit bort.
"Olivia!" ropade jag. Hon vände sig och och log stort och jag gick mot henne.


KOMENTERA! Snälla! det tar inte lång tid :)

Skrivet av av: Erica

Super bra!!!!! <33

Datum: 2011-12-02 Tid: 22:24:36
Hemsida: http://ericsaadejust.blogg.se/
Skrivet av av: Noomi

helt bäst ! :D

Datum: 2011-12-02 Tid: 23:05:59
Hemsida: http://difficulttocatch.devote.se/
Skrivet av av: Amanda

alla delarna är som en chokladbit från julkalendern! riktigt underbart varje gång :)

Datum: 2011-12-02 Tid: 23:06:41
Hemsida: http://novelsbyyme.blogg.se/
Skrivet av av: Ellen

AMAZING !!!!!!

skiiit bra !!!! <3

längtar tills nästa !!!

Datum: 2011-12-03 Tid: 09:54:03
Hemsida: http://saadelover.blogspot.com
Skrivet av av: Jennifer, inte dansaren i Eric Saades band ;)

Nee, det tar inte alls lång tid, och det är därför jag kommenterar VARENDA kapitel ;) hehe.. ja.. kanske inte alla? När jag inte kunat gå in på datorn och det kommit 2 nya kapitel kommenterar jag det nyaste ;)



JÄTTE BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!<3

Längtar till nästa!!!

KJAM<3

Datum: 2011-12-03 Tid: 11:16:32
Hemsida: http://www.jennasliv.devote.se/
Skrivet av av: :)

jätte bra noveell! :d

Datum: 2011-12-04 Tid: 00:16:21
Hemsida: http://chaffismorsa.blogspot.com/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Skriv din kommentar: